سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Text Box:   اسفند 1387 - آیین جوانمردان 

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

  فلسفه عید نوروز در ایران باستان
 
 

فلسفه عید نوروز در ایران باستان

 

 نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است که اکنون در مناطق مختلف ایران و کشورهای فارسی زبان آغاز فصل بهار را جشن می گیرند.

این جشن برخلاف همه جشن‌های مختلف سالانه با شور و شوقی وصف ناپذیر همراه با جنب و جوش فراوان در میان ملتها در اولین روز بهار آغاز می‌شود.

افسانه‌های بسیاری برچگونگی پیدایی این جشن وجود دارد که ازآن جمله می توان به برتری این جشن به لحاظ عدم برابری نام ماه و روز اشاره کرد.

طبق روایات مختلف تاریخی، جشن نوروز پیش از زمان حکومت پادشاهی هخامنشی بوجود آمده و در ایران همراه با آیین‌های خاص برگزار می‌شده و همچنان نیزبا کمی تغییرات اجرایی برگزار می‌شود.

برخی از مومنان مسلمان همچون هاتف اصفهانی نوروز را مقارن با روز آغاز خلافت علی علیه السلام می‌دانستند. ادامه مطلب...

نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین چهارشنبه 87 اسفند 28 ساعت 11:51 صبح
 
 
  جنایت جدید وهابیون عربستان در سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص)
 
 
جنایت جدید وهابیون عربستان در سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص)

  


 در سالروز وفات پیام اعظم(ص) نیروهای امنیتی عربستان با زائران قبرستان بقیع درگیر شدند که در جریان آن دو نفر شهید و چهار نفر دیگر مجروح شدند.


درگیری‌ بین نیروهای امنیتی عربستان سعودی با زائران به مسجدالنبی نیز (ص) کشیده شد.
شاهدان گزارش دادند که نیروهای وابسته به هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان به زائران تعرض کردند و پیش از اینکه اقدام به شکستن خودروها و اتوبوس‌ها بکنند، آنها را با الفاظ زشت و ناپسند خطاب قرار دادند.
بنابر این گزارش، این درگیری‌ها، به درگیری با چوب و سنگ نیز کشیده شد و نیروهای امنیتی نیز شروع به تیراندازی کردند که به شهادت دو تن از زائران و زخمی شدن چند تن دیگر در منطقه "القطیف " شد.
این در حالی است که کمیته دفاع از حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان از ورود زنانی که از منطقه " الشرقیة " برای زیارت قبور ائمه اطهار قصد ورود به قبرستان بقیع را داشتند، جلوگیری کردند و درهای بقیع را بستند که این مسئله با اعتراض دیگر زائران مواجه شد.
نیروهای هیات به اصطلاح "امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی " دو روز پیش نیز با کمک نیروهای امنیتی این کشور به هتک حرمت تعدادی از زنان شیعه معترض که در مقابل بقیع دست به تجمع زده بودند، اقدام کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در فیلمی که یکی از زایران از این اقدام نیروهای سعودی ضبط کرده، یکی از نیروهای امنیتی عربستان سعودی بر بام یکی از ساختمان‌های اطراف بقیع دیده می‌شود که در حال فیلمبرداری از زنان معترض است.
در این فیلم که بر روی پایگاه اینترنتی "Youtube " قرار داده شده است، همچنین صدای یکی از زنان شیعه به گوش می رسد که گویا به دلیل مورد ضرب و شتم قرار گرفتن، در حال فریاد کشیدن و کمک خواستن است.  برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید
منابع آگاه در عربستان سعودی اعلام کردند که انتشار این فیلم خشم شدید شیعیان جهان عرب را برانگیخته و از همین رو نیروهای امنیتی عربستان سعودی در مناطق شیعه‌نشین این کشور در حالت آماده باش کامل بسر می برند.
منابع آگاه از شهر مدینه منوره دو روز پیش خبر دادند که بیش از 2 هزار شهروند شیعه در اعتراض به توهین و تعدی مأموران کمیته به اصطلاح امر به معروف و نهی از منکر عربستان به زنان شیعی، دست به اعتصاب گسترده در مقابل بقیع زدند.
در پی این اعتصاب گسترده، مقامات مسئول عربستانی ضمن بی‌توجهی به رفتار توهین آمیز مأموران خود، اعتصاب کنندگان را به تلاش برای ایجاد هرج و مرج و آشوب متهم نموده و 5 تن از اعتصاب کنندگان را بازداشت کردند.
مأموران کمیته امر به معروف و نهی از منکر عصر روز جمعه با ایجاد مزاحمت برای زائران شیعه، به زائران زن اهانت کرده و از کلمات ناپسند و فحاشی استفاده کردند.
در همین حال "محسن ردادی " سخنگوی پلیس منطقه طی اظهاراتی مدعی شد: این زائران شیعه آشوبگر هستند و با تجمع مقابل بقیع، صدای خود را بیهوده بالا بردند. اعتصاب کنندگان شیعی، شعارهایی چون "الله أکبر " و "هیهات منا الذلة " سر می‌دادند.
نیروهای امنیتی عربستان که تعداد زیادی از آنان نیز با لباس شخصی در محل حاضر شده بودند، اقدام به فیلم برداری کرده و سپس 5 تن از اعتصاب کنندگان را بازداشت کردند.
این روزها که سالگرد وفات پیامبر اکرم (ص) است، هزاران شیعه عربستانی و دیگر کشورهای عربی برای زیارت مرقد مطهر رسول خدا (ص) به مدینه منوره عزیمت کرده‌اند.



نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین پنج شنبه 87 اسفند 15 ساعت 6:12 عصر
 
 
  منوی اصلی

بازدیدهای امروز: 23 بازدید
بازدیدهای دیروز: 8 بازدید
مجموع بازدیدها: 219843 بازدید


صفحه اصلی
وضعیت من در یاهو

پست الکترونیک
پارسی بلاگ

ورود به مدیریت
درباره من

 
 
  درباره وبلاگ
 
  پیوندهای روزانه
 
  لوگوی وبلاگ

اسفند 1387 - آیین جوانمردان

 
  لینک دوستان من

 
  لوگوی دوستان من
 
  فهرست موضوعی یاداشت ها

 
 
  آرشیو

 
  موضوعات وبلاگ
 
  نوای وبلاگ
 
  طراحی و پشتیبانی
وبلاگ قالب
وبلاگ حب الحسین أجننی