سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Text Box:   فروردین 1388 - آیین جوانمردان 

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

  عطار نیشابوری عشق و علاقه به کار را توصیه میکند
 
 
/25 فروردین؛ بزرگداشت عطار/
عطار نیشابوری عشق و علاقه به کار را توصیه می‌کند.
 

خبرگزاری فارس: سید یحیی یثربی گفت: از نظر عطار نیشابوری آنچه در حوزه عرفان کارگر است عشق و علاقه به کار است که خود عطار آن را درد می‌نامد.


سید یحیی یثربی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، به مناسبت 25 فروردین روز بزرگداشت عطار نیشابوری، در گفت‌و گو با خبرنگار فارس، گفت: تردیدی نیست که عطار یکی از بزرگان حوزه عرفان اسلامی است اما عرفان در عصر تعالیم اسلامی مطرح نبود و حتی رسول اکرم سخت با آن مخالف بود و می‌فرمود که پیشینیان شما به راه ریاضت رفتند و بدبخت شدنند و من نمی‌خواهم امت من به این راه بروند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: اما از قرن دوم به خاطر فتوحاتی که در شرق ایران و مناطق هندی نشین انجام شد مقداری از رسوبات مکاتب هندی به جهان اسلام آورده شد و از طرف سوریه نیز عرفان نوافلاطونی نفوذ کرد تا تصوف به صورت تدریجی رشد کند و نهایتاً در قرن چهار و پنج رواج پیدا کرد.
ادامه مطلب...

نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین سه شنبه 88 فروردین 25 ساعت 10:29 صبح
 
 
  مظلومیت شیعیان پاراچنار از ضیاء الحق تا زرداری
 
 
مظلومیت شیعیان پاراچنار از ضیاء الحق تا زرداری
 

خبرگزاری فارس: حملات انتحاری به شیعیان پاراچنار، سکوت دولت پاکستان در قبال شهادت 600 نفر و زخمی شدن 3000 تن از شیعیان، محاصره و کوچ اجباری آنها از این منطقه تنها برخی از حوادث پاراچنار از دوره مشرف تاکنون است.

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، در بخش اول این گزارش وضعیت شیعیان پاراچنار از سال‌های 1960 تا سال 2000 و در دولت‌های ضیاء الحق، بی‌نظیر بوتو و نوازشریف و اوایل دوره پرویز مشرف مورد بررسی قرار گرفت و با برخی‌ از رنج‌ها و مشکلات آنها آشنا شدیم.
در بخش دوم و پایانی این گزارش سعی داریم تا درگیری‌ها و حملات انتحاری خونین علیه آنها را در سال‌های 2007 تاکنون مورد بررسی قرار داده و دست‌های پشت پرده آمریکا و برخی حامیان منطقه‌ای وهابی‌ها و طالبان پاکستان در طراحی و اجرای استراتژی کوچاندن شیعیان از منطقه استراتژیک پاراچنار به ایالت پنجاب و دیگر شهرهای ایالت سرحد را بیان کنیم.
ادامه مطلب...

نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین پنج شنبه 88 فروردین 20 ساعت 7:54 عصر
 
 
  منوی اصلی

بازدیدهای امروز: 4 بازدید
بازدیدهای دیروز: 8 بازدید
مجموع بازدیدها: 219824 بازدید


صفحه اصلی
وضعیت من در یاهو

پست الکترونیک
پارسی بلاگ

ورود به مدیریت
درباره من

 
 
  درباره وبلاگ
 
  پیوندهای روزانه
 
  لوگوی وبلاگ

فروردین 1388 - آیین جوانمردان

 
  لینک دوستان من

 
  لوگوی دوستان من
 
  فهرست موضوعی یاداشت ها

 
 
  آرشیو

 
  موضوعات وبلاگ
 
  نوای وبلاگ
 
  طراحی و پشتیبانی
وبلاگ قالب
وبلاگ حب الحسین أجننی