سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Text Box:   دشمن در مقابل حاج همتها تسلیم شد - آیین جوانمردان 

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

  دشمن در مقابل حاج همتها تسلیم شد
 
 
به مناسبت سالروز شهادت حاج محمد ابراهیم همت
 
دشمن در مقابل حاج همت‌ها تسلیم شد

خبرگزاری فارس: مسئول بهداری گردان مقداد گفت: بعد از خبر شهادت حاج محمد ابراهیم همت، جبهه آرام شد و آتش نیروی دشمن و خودی خاموش شد گویی در جبهه آرامش ابدی حاکم است و دشمن در مقابل همت و حاج همت‌ها تسلیم شد.

 


محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت خبرگزاری فارس افزود: اسفند سال 62 در محور طلائیه، 11 تیپ و لشکر در محاصره دشمن بودند که این محاصره به شکل نعل اسب بود و اگر از دو طرف به رزمندگان اسلام حمله می‌شد، همه نیروها شهید می‌شدند.
وی ادامه داد: ما به فرماندهی شهید محمد ابراهیم همت به همراه گردان مقداد محمد رسول‌الله (ص) و لشکر امام حسین (ع) اصفهان به منطقه جزیره مجنون می‌رفتیم و از پهلوی چپ و راست و جلو پیشروی می‌کردیم تا بتوانیم محاصره دشمن را بشکنیم.
احمدی اضافه کرد: شهید همت قبل از شروع عملیات برای رزمندگان سخنرانی کرد و گفت «امروز عاشوراست، اینجا کربلاست پس همه نیروها مجاهدت کنند تا امشب بتوانیم آتش را از روی بچه‌های تحت محاصره برداریم» و بچه‌ها مبارزه را با ندای «یارسول الله» شروع کردند.
وی تصریح کرد: بعد از مرحله نخست عملیات، گردان برای تجدید سازماندهی و جایگزینی نیروهای رزمنده به جای شهدا و مجروحان ایستاد؛ در کنار جزیره مجنون ایستاده بودیم که هواپیمای عراق، گردان ما را بمباران کرد و تعدادی از عزیزان به شهادت رسیدند. در این زمان بود که پس از حمله سنگین دشمن، شهید همت مجدد با صحبت‌های خود به رزمندگان روحیه داد.
مسئول بهداری گردان مقداد با اشاره به آمادگی نیروها برای مرحله بعد رزم بیان کرد: طی این مراحل به جایی رسیدیم که رزمندگان از آتش دشمن دور شدند و تقریباً محاصره شکسته شد؛ شهید همت به همراه رزمندگان شجاعانه می‌جنگید. مثلا خودش آرپی‌جی را برداشت و رو در رو با دشمن مبارزه کرد.
احمدی افزود: قبل از شهادت حاج همت، خبر دادند که ارتباط با تمام نیروها قطع شد و حتی نمی‌توانستیم پیک بفرستیم؛ سه روز بود که شهید همت چیزی نخورده بود و در آن حال زیر آتش دشمن، 15 تا از قمقه بچه‌ها را گرفت و آب آورد.
وی در ادامه اظهار داشت: با اصابت گلوله به سر و گردن، سر او از بدن جدا شد و همان طور که آن شهید بزرگوار خودش می‌خواست با لبی تشنه و حسین‌وار به مقام رفیع شهادت نایل شد.
مسئول بهداری گردان مقداد به شخصیت والای حاج همت و علاقه خاص وی نسبت به بسیجیان اشاره کرد و افزود: یکی از بسیجیان رزمنده در گروهان، شیطنت جوانی کرد و فرمانده گروهان می‌خواست او را تنبیه کند. در همان زمان حاج همت از راه رسید و پس از پرس و جوی ماجرا رزمنده بسیجی را صدا کرد؛ همه منتظر بودند که حاج همت چطور رزمنده بسیجی را تنبیه می‌کند.
وی اضافه کرد: حاج همت به رزمنده بسیجی گفت «آب در قمقه داری؟»، رزمنده بسیجی گفت «بله دارم»، حاج همت گفت «پوتین خود را در بیاور و داخل آن آب بریز» بسیجی پوتین خود را در آورد و داخل آن آب ریخت؛ حاج همت پوتین را برداشت و آب را خورد و گفت «آب متعفن پای بسیجی که با اخلاص برای دفاع از وطن اسلامی خود آمده است، خوردن دارد؛ مبادا کسی جلوی چشم من بسیجی را تنبیه کند.»
احمدی اظهار داشت: حاج همت، معلم جبهه و جنگ بود و درس اخلاص دیگری را به رزمندگان اسلام آموخت. وی معلم بود در جبهه و جنگ هم معلم اخلاق بود و روحیه ایثار و فداکاری والایی داشت.
وی ادامه داد: الگوی شهید همت در تمام کارهایش امام حسین (ع) بود و جسم بی سرش به شوق زیارت حرم شش گوشه بر خاک کربلای ایران باقی ماند.



نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین دوشنبه 88 تیر 8 ساعت 10:0 صبح
 
 
  منوی اصلی

بازدیدهای امروز: 27 بازدید
بازدیدهای دیروز: 7 بازدید
مجموع بازدیدها: 220221 بازدید


صفحه اصلی
وضعیت من در یاهو

پست الکترونیک
پارسی بلاگ

ورود به مدیریت
درباره من

 
 
  درباره وبلاگ
 
  پیوندهای روزانه
 
  لوگوی وبلاگ

دشمن در مقابل حاج همتها تسلیم شد - آیین جوانمردان

 
  لینک دوستان من

 
  لوگوی دوستان من
 
  فهرست موضوعی یاداشت ها

 
 
  آرشیو

 
  موضوعات وبلاگ
 
  نوای وبلاگ
 
  طراحی و پشتیبانی
وبلاگ قالب
وبلاگ حب الحسین أجننی