سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Text Box:   دی 1387 - آیین جوانمردان 

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

  GAZA
 
 

پیام رهبر معظم انقلاب درباره مصیبت هولناک قتل عام مردم مظلوم غزه

 

                                          بسم الله الرحمن الرحیم              

انا لله و انا الیه راجعون

جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و قتل‌عام صدها مرد و زن و کودک مظلوم، بار دیگر چهره‌ی خونخوار گرگهای صهیونیست را از پشت پرده‌ی تزویرِ سالهای اخیر بیرون آورد و خطر حضور این کافر حربی را در قلب سرزمینهای اُمت اسلام، به غافلان و مسامحه‌کاران گوشزد کرد. مصیبت این حادثه‌ی هولناک برای هر مسلمان بلکه برای هر انسان با وِجدان و با شرف در هر نقطه‌ی جهان بسی گران و کوبنده است، ولی مصیبت بزرگتر سکوت تشویق‌آمیز برخی دولتهای عربی و مدّعی مسلمانی است. چه مصیبتی از این بالاتر که دولتهای مسلمان که باید در برابر رژیم غاصب و کافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمایت میکردند، رفتاری پیشه کنند که مقامات جنایتکار صهیونیست، گستاخانه آنها را هماهنگ و موافق با این فاجعه‌آفرینیِ بزرگ معرفی کنند؟

سران این کشورها چه جوابی در برابر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله خواهند داشت؟ چه جوابی به ملتهای خود که یقیناً عزادار این فاجعه‌اند خواهند داد؟ به یقین امروز دل مردم مصر و اردن و سایر کشورهای اسلامی از این کشتار، پس از آن محاصره‌ی طولانی غذائی و داروئی لبالب از خون است.

دولت جنایتکار بوش در واپسین روزهای حکمرانی ننگین خود با همدستی در این جنایت بزرگ، رژیم آمریکا را بیش از پیش روسیاه کرد و پرونده‌ی جرائم خود را به عنوان جنایتکار جنگی قطورتر ساخت. دولتهای اروپائی با بی‌تفاوتی و شاید همراهی خود در این فاجعه‌ی بزرگ،‌ یکبار دیگر دروغ بودن ادعاهای طرفداری از حقوق بشر را ثابت کردند و شرکت خود در جبهه‌ی ضدیت با اسلام و مسلمین را نشان دادند. اکنون سئوال من از علماء و روحانیون جهان عرب و رؤسای ازهر مصر این است که آیا هنگام آن نرسیده است که برای اسلام و مسلمین احساس خطر کنید؟ آیا هنگام آن نرسیده است که به واجب نهی از منکر و کلمةُ حقٍ عندَ امامٍ جائر عمل کنید؟

آیا عرصه‌ی دیگری عریان‌تر از آنچه در غزه و فلسطین در جریان است در همدستی کُفار حربی با منافقان امّت برای سرکوب مسلمانان لازم است، تا شما احساس تکلیف کنید؟

سئوال من از رسانه‌ها و روشنفکران جهان اسلام و بویژه جهان عرب آن است که تا چه هنگام به مسئولیت رسانه‌ئی و روشنفکری خود بی‌تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمانهای حقوق بشرِ رسوای غرب و شورای باصطلاح امنیت سازمان ملل بیش از این هم ممکن است رسوا شوند؟

همه‌ی مجاهدان فلسطین و همه‌ی مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه‌اند و هر کس در این دفاع‌ مشروع و مقدس کشته شود شهید است و امید آن خواهد داشت که در صف شهدای بدر و اُحد در محضر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ محشور شود.

سازمان کنفرانس اسلامی باید در این شرائط حساس به وظیفه‌ی تاریخی خود عمل کند و جبهه‌ی یکپارچه‌ئی به دور از ملاحظه‌کاری و انفعال، در برابر رژیم صهیونیستی تشکیل دهد. باید رژیم صهیونیستی به وسیله‌ی دولتهای مسلمان مجازات شود. سران آن رژیم غاصب باید به جرم این جنایت و نیز محاصره‌ی طولانی مدّت، شخصاً محاکمه و مجازات شوند.

ملّتهای مسلمان میتوانند با عزّم راسخ خود این مطالبات را تحقّق بخشند و وظیفه‌ی سیاستمداران و علما و روشنفکران در این بُرهه بسی سنگین‌تر از دیگران است.

اینجانب به مناسبت فاجعه‌ی غزه روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام میکنم و مسئولان کشور را به ادای وظائف خود در این حادثه‌ی غم‌انگیز فرا میخوانم.

وَ سَیعلَمُ ‌الذین ظَلَموا اَیّ مُنقلبٍ یَنقلبون.

سیّدعلی‌ خامنه‌ای

8/دی/1387

29/ذی‌الحجة‌الحرام/1429



نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین پنج شنبه 87 دی 26 ساعت 5:54 عصر
 
 
  پیمان جوانمردان(حلف الفضول)
 
 

پیمان جوانمردان(حلف الفضول)

 

 در گذشته‌ بین‌ برخى‌ از قبیله‌ها پیمانى‌ به‌ نام‌ " حلف‌ الفضول‌ " بود که‌ پایه‌آن‌ بر دفاع‌ از حقوق‌ افتادگان‌ و بیچارگان‌ بود و پایه‌ گذاران‌ آن‌ کسانى‌ بودند که‌ اسمشان‌ " فضل‌ " یا از ریشه‌ " فضل‌ " بود . پیمانى‌ که‌ بعدا عده‌اى‌ از قریش‌ بستند هدفى‌ جز این‌ نداشت‌ . یکى‌ از ویژگیهاى‌ این‌ پیمان‌ ، دفاع‌ از مکه‌ و مردم‌ مکه‌ بود در برابر دشمنان‌ خارجى‌ . اما اگر کسى‌ غیر از مردم‌ مکه‌ و هم‌ پیمانهاى‌ آنها در آن‌ شهر زندگى‌ مى‌کرد و ظ‌لمى‌ بر او وارد مى‌شد ، کسى‌ به‌ دادش‌ نمى‌رسید . اتفاقا روزى‌ مردى‌ از قبیله‌ بنى‌ اسد به‌ مکه‌ آمد تا اجناس‌ خود را بفروشد . مردى‌ از طایفه‌ بن‌ سهم‌ کالاى‌ او را خرید ولى‌ قیمتش‌ را به‌ او نپرداخت‌ .

آن‌ مرد مظلوم‌ از قریش‌ کمک‌ خواست‌ ، کسى‌ به‌ دادش‌ نرسید . ناچار بر کوه‌ ابو قبیس‌ که‌ در کنار خانه‌ کعبه‌ است‌ ، بالا رفت‌ و اشعارى‌ درباره‌ سرگذشت‌ خود خواند و قریش‌ را به‌ یارى‌ طلبید . دادخواهى‌ او عده‌اى‌ از جوانان‌ قریش‌ را تحت‌ تأثیر قرار داد . ناچار در خانه‌ عبد الله‌ پسر جدعان‌ جمع‌ شدند تا فکرى‌ به‌ حال‌ آن‌ مرد کنند . در همان‌ خانه‌ که‌ حضرت‌ محمد ( ص‌ ) هم‌ بود پیمان‌ بستند که‌ نگذارند به‌ هیچکس‌ ستمى‌ شود ، قیمت‌ کالاى‌ آن‌ مرد را گرفتند و به‌ او برگرداندند.

بعدها پیامبر اکرم‌ ( ص‌ ) از این‌ پیمان‌ ، به‌ نیکى‌ یاد مى‌کرد . از جمله‌ فرمود : " در خانه‌ عبد الله‌ جدعان‌ شاهد پیمانى‌ شدم‌ که‌ اگر حالا هم‌ - پس‌ از بعثت‌ به‌ پیامبرى‌ - مرا به‌ آن‌ پیمان‌ دعوت‌ کنند قبول‌ مى‌کنم‌ . یعنى‌ حالا نیز به‌ عهد و پیمان‌ خود وفادارم‌ " .

محمد ( ص‌ ) در سن‌ بیست‌ سالگى‌ به‌ این‌ پیمان‌ پیوست‌ ، اما پیش‌ از آن‌ - همچنان‌ که‌ بعد از آن‌ نیز - به‌ اشخاص‌ فقیر و بینوا و کودکان‌ یتیم‌ و زنانى‌ که‌ شوهرانشان‌ را در جنگها از دست‌ داده‌ بودند ، محبت‌ بسیار مى‌کرد و هر چه‌ مى‌توانست‌ از کمک‌ نسبت‌ به‌ محرومان‌ خوددارى‌ نمى‌نمود . پیوستن‌ وى‌ نیز به‌ این‌ پیمان‌ چیزى‌ جز علاقه‌ به‌ دستگیرى‌ بینوایان‌ و رفع‌ ستم‌ از مظلومان‌ نبود .

 

 



نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین یکشنبه 87 دی 22 ساعت 4:40 عصر
 
 
  الا بذکر الله تطمئن القلوب...
 
 

یاد خدا ارام بخش دلهاست

 

 

 

 

 همیشه اضطراب و نگرانی یکی از بزرگترین بلاهای زندگی انسان ها بوده و هست و عوارض ناشی از آن در زندگی فردی و اجتماعی کاملامحسوس است.

همیشه آرامش یکی از گمشده های مهم بشر بوده و به هر دری می زند تا آن را پیدا کند و اگر تلاش و کوشش انسان ها را در طول تاریخ برای پیدا کردن آرامش از طرق “صحیح” و “کاذب” جمع آوری کنیم خود کتاب بسیار قطوری را تشکیل می دهد.

بعضی از دانشمندان می گویند: به هنگام بروز بعضی از بیماری های واگیردار همچون “وبا” از هر ده نفر که ظاهرا به علت وبا می میر ند اکثر آنها به علت نگرانی و ترس است و تنها اقلیتی از آنها حقیقتا به خاطر ابتلای به بیماری از بین می روند!

به طور کلی “آرامش” و “دلهره” نقش بسیار مهمی در “سلامت” و “بیماری” فرد و جامعه و سعادت و بدبختی انسان ها دارد و چیزی نیست که بتوان از آن به آسانی گذشت و به همین دلیل تاکنون کتاب های زیادی نوشته شده که موضوع آنها فقط نگرانی و راه مبارزه با آن و طرز به دست آوردن آرامش است.ادامه مطلب...

نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین پنج شنبه 87 دی 19 ساعت 6:29 عصر
 
 
  چرا شیعیان بر مهر سجده می کنند؟
 
 

چرا شیعیان بر مهر سجده می کنند؟

 

 

 اول، بنا بر روایات بسیاری که از شیعه و سنی نقل نموده اند پیامبر (ص) بر خاک سجده می کردند و در تابستان بر اثر هوای عربستان خاک و ماسه های کف مسجد النبی بسیار گرم و سوزان می شد، بر حصیر سجده می کردند .

دوم، عبادت توفیقی است و در اجزا و شرایط آن باید بر اساس قول و فعل شارع عمل کرد؛ چنان که خود پیامبر نیز فرموده اند: «صلو کما رایتمونی اصلی؛ آن سان که می بینید، من نماز می خوانم؛ شما نیز نماز بخوانید» بنابراین از نظر فقهی بر غیر آنچه که پیامبر بر آ ن سجده کرده اند، سجده جائز نیست.ادامه مطلب...

نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین پنج شنبه 87 دی 19 ساعت 5:0 عصر
 
 
  یا رب الحسین...
 
 

یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدرالحسین بظهور الحجه الله

 

خالق یکتا در حدیث قدسی می فرماید:

«من بندگانم را برای اینکه بسوزانم نیافریدم و به هر نحوی که بتوانم سبب نجات انها از عدل خود فراهم خواهم کرد.»

به قدری پروردگار ما رحیم است و کریم،بهانه هایی برتی نجات بشر قرار داده مانند خواندن نماز و گرفتن روزه و اعمال دیگر،و بزرگترین لطفی که فرموده فرستادن نمایندگانی بر روی زمین مانند وجود مقدس خاتم الانبیاءحضرت محمد(ص)و امامان معصوم(ع) بود که به این دنیا امدند تا با زندگی کردن و راهنمایی بشر، هم درست زیستن را به ما بیاموزند و هم ما گناهکاران با واسطه قرار دادن این عزیزان الهی به حاجتها و خواسته هایمان برسیم و همبا ابزار دوستی با عزیزانشبهانه ای برای بخشش و نجات از کیفر گناهان داشته باشیم. همچنین این وجود های مقدس را چنان پر محبت و با گذشت افریده است که فردای قیامت با شفاعتشان سیی نجات عده زیادی از اتش جهنم خواهد شد.خدایا ما چگونه شکر تو را بخاتطر نعمت عظیم ولایت بجا اوریم؟

 

سید ابن طاووس رحمه الله می گوید:شبی در سامرا وارد سرد اب امام زمان(عج) شدم. صدای ملکوتی امام در حال مناجات با خالق یکتا شنیدم که فرمودند:« پروردگارا! شیعیان ما از ما هستند.از زیادی گل ما خلق شدهاند و به اب ولایت ما عجین گشته اند.خدایا انان را بیامرز و گناهانشان را عفو فرما.پروردگارا! انها را در روز قیامت در مقابل چشم دشمنان ما مواخذه فرما چنانچه میزان گناهانشان بیشتر و صوابشان کم است از اعمال من بردار و به صواب انها بیفزای.»

 

خواهر و برادرم! خیال می کنید در مقابل این همه دروغ ها، غیبت ها، رباخواری ها، دنیا پرستی ها، بی حجابی ها و چون حیوانات به خاطر دنیا به جان هم افتادن ها و همچنین بی حرمتی به کلام خداوند و بی اعتنا بودن به امام زمان(عج) عذاب ندارد. به خدا قسم در برابر این همه اعمال ما باید از اسمان سنگ ببارد.

می دانید چه کسی جلوی این عذاب ها را گرفته است؟ اری ان دعاهای شبانه روزی امام زمان(عج) ماست.

 

امام زمان می فرماید(عج) می فرماید: «اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد در وفای به عهد و پیمانی که دارند همدل شوند سعادت دیدار ما از ایشان به تاخیر نیفتاده، و زودتر نصیب انان می گشت، دیداری با شناخت کامل و درست نسبت به ما، پس ما از انان دور نمیدارد مگر اعمالی که ما را ناخوشایند است و زا ایشان نمی پسندیم.»

 

پس بیایید همه خواسته هایمان را کنار گذاشته فقط برای فرج و ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم و قنوت نمازمان را دعای ایشان قرار دهیم.

«اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النص».

 



نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین پنج شنبه 87 دی 19 ساعت 5:0 عصر
 
 
  امام خمینی و قیام عاشورا
 
 

گزیدهای از فرمایشات حضرت امام (س)درباره محرم و قیام عاشورا:

 

* این خون سید الشهدا است که خون های همه ملت های اسلامی را به جوش می اورد.

* تمام این وحدت کله ای که مبدا پیروزی ما شد برای خاطر این مجالس عزاو این مجالس سوگواری و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام شد.

* محرم ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست. و این خود سرلوحه تعلیمات اسلام است برای ملت ما تا اخر وهله.

* محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ همیشه حق بر باطل پیروز شده است.

*انقلاب اسلامی ایران پرتویی از عاشورا و انقلاب عضیم الهی ان است.

*ماه محرم برای مذهب شیعه ماهی است که پیروزی در متن فداکاری و خون به دست امده است.

* این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

* سید الشهدا برای اسلام خودش را به کشتن داد.

* سید الشهدا هم شکست خورد در کربلا اما شکست نبود این کشته شد و زنده کرد عالمی را.

* فداکاری سید الشهدا است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است.

 

 

 



نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین دوشنبه 87 دی 16 ساعت 11:38 صبح
 
 
  محرم دیباچه سرخ شهادت
 
 

محرم دیباچه سرخ شهادت:

 

 

ماه محرم ماه حماسه و شجاعت و فداکاری اغاز شد, ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد, ماهی که قدرت حق باطل را تا ابد محکوم و داغ باطله بر جبهه ستمکاران و حکومت های شیطانی زد, ماهی که به نسل ها در طول تاریخ راه پیروزی بر سرنیزه ها را اموخت, ماهی که شکست ابر قدرت ها را در برابر کلمه حق به ثبت رساند, ماهی که امام مسلمین راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما اموخت, ماهی که باید مشت گره کرده ازادی خواهان و استقلال طلبان و حق گویان بر تانک ها و مسلسل ها و جنود ابلیس غلبه کند و کلمه حق باطل را محو نماید.

 محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ همیشه حق بر باطل پیروز است.

اکنون که ماه محرم چون شمشیر الهی در دست سربازان اسلام و روحانیون معظم و خطبای محترم و شیعیان عالیقدر سید الشهدا(ع) است باید حد اعلای استفاده از ان را بنمایند و با اتکا به قدرت الهی ریشه های باقی مانده این درخت ستمکاری و خیانت را قطع نماید که ماه محرم ماه شکست قدرت های یزیدی و حیله های شیطانی است.

 

 

 

 

 



نظرات دیگران [ نظر]   نوشته شده توسط : امیر حسین یکشنبه 87 دی 15 ساعت 6:0 عصر
 
 
   1   2      >
  منوی اصلی

بازدیدهای امروز: 6 بازدید
بازدیدهای دیروز: 3 بازدید
مجموع بازدیدها: 219818 بازدید


صفحه اصلی
وضعیت من در یاهو

پست الکترونیک
پارسی بلاگ

ورود به مدیریت
درباره من

 
 
  درباره وبلاگ
 
  پیوندهای روزانه
 
  لوگوی وبلاگ

دی 1387 - آیین جوانمردان

 
  لینک دوستان من

 
  لوگوی دوستان من
 
  فهرست موضوعی یاداشت ها

 
 
  آرشیو

 
  موضوعات وبلاگ
 
  نوای وبلاگ
 
  طراحی و پشتیبانی
وبلاگ قالب
وبلاگ حب الحسین أجننی